Studija slučaja

Informatizacija procesa provedbe izvršenja u Abanci

U Abanci su se svakodnevno susretali sa sve većim obimom usvojenih odluka o izvršenju koje su morali obraditi u što kraćem roku i pobrinuti se za njihovu provedbu u skladu sa zahtjevima zakonodavstva. Željeli su smanjiti kašnjenja do kojih je dolazilo kod ručne obrade i povećati preciznost postupaka jer je u tom ključnom procesu svaka, pa i najmanja greška, za banku mogla značiti i finansijski rizik.

Odluke o izvršenju bankama su na izvršenje slali ovlašteni izdavatelji odluka, među kojima su samo Finansijska uprava Republike Slovenije i Središnji odjel za vjerodostojnu dokumentaciju slovenskim bankama na izvršenje godišnje slali više od 300 tisuća odluka.

Svaki dan ogromna količina odluka

„Banke kao izvršiteljice odluka svakodnevno su se susretale s iznimno velikim brojem odluka koje je odmah nakon prijema trebalo ručno obraditi jer smo ih primali u papirnom obliku. Prosječna odluka o izvršenju bila je dokument od 10 do 15 stranica s kojeg smo u bankovni informacioni sistem ručno morali unijeti više od 30 različitih podataka. Ručni unos podataka bio je naravno zamoran i podložan greškama, a istodobno je predstavljao i velike troškove. Odluke je trebalo i dugoročno čuvati, zbog čega su nastajali i veliki troškovi pohrane papirne dokumentacije, a zamorno je bilo i traženje dokumenata u slučaju istraga”, kaže Monika Radovič iz Abanke. „Informatizacija je donijela znatne uštede na troškovima ručnog unosa podataka i čuvanja dokumenata”, dodaje.

Racionalna odluka za informatizaciju procesa

Zbog svega navedenog u Abanci su započeli informatizaciju procesa obrade odluka o izvršenju. U saradnji s Mikrocopom uveli su organizaciona i tehnološka rješenja kojima su odluke o izvršenju odmah nakon prijema pretvarali u elektronski oblik, strojno iz njih obuhvaćali sve podatke potrebne za unos u bankovni informacioni sistem te njima upravljali isključivo u elektronskom obliku. Uspostavljeno rješenje omogućavalo je primanje papirnih i e-izvršenja, pojednostavljen unos u back office aplikaciju banke i trenutačno snižavanje troškova na strani banke sve do uspostave e-izvršenja.

Manje kašnjenja, veća preciznost

„Ciljevi uvođenja bespapirnog upravljanja odlukama o izvršenju bili su smanjiti kašnjenja do kojih je dolazilo prilikom ručne obrade i povećati preciznost postupaka jer se u tom ključnom procesu svaka, pa i najmanja greška, odražavala u novcu, a time za banku predstavljala i finansijski rizik”, objašnjava sugovornica. Dodaje da su informatizacijom procesa obrade odluka o izvršenju rasteretili radnike banke koji su se mogli više posvetiti stručnom poslu, a osigurali su i učinkovitiji pregled nad dokumentima i procesima.

Nazad

Postanite bespapirno preduzeće

Do bespapirnog poslovanja u Mikrocopu vodimo vas u četiri koraka: